De multe ori am auzit urmatoarea intrebare: Am o afacere mica, cu doar 3-4 angajati, si produsul meu chiar nu se poate vinde online, am nevoie de un website?

      Asta este o intrebare buna! De fapt, este una dintre cele mai importante si cele mai frecvente intrebari ale epocii digitale de afaceri, si raspunsul este unul simplu: DA! Daca ai o afacere, ar trebui sa ai un website. Punct. Nici o intrebare, fara nici o indoiala.

      Nu te grabi cu afirmatia ca, produsul/serviciul meu nu poate fi vandut online. In zilele noastre sunt putine lucruri care nu pot fi vandute online. Chiar si in momentul de fata sunt zeci de milioane de persoane care sunt online si cumpara carti, calculatoare, masini, apartamente, avioane, barci, etc. Orice produs poate fi vandut online, daca acum nu, in curand o sa apara cineva care o sa isi dea seama cum, si il va pune in practica. Nu spun, ca dupa citirea acestui articol trebuie sa neglijezi orice alta metoda de a vinde si sa te bazezi doar pe vanzari online, dar, mai ales daca ai un produs usor de vandut, prioritar ar trebui sa fie crearea unui magazin online. Important este ca macar sa ai un website de prezentare astfel clientii, partenerii, potentiali angajati pot gasi rapid si usor mai multe informatii despre afacerea ta, mai multe informatii despre produsele sau serviciile oferite. In momentul in care un consumator nu poate gasi o companie online i se ridica steagul rosu. Oare aceasta companie chiar exista? Pot sa am incredere in ei? Oare incearca sa ma insele? Oamenii sunt mai sceptici ca niciodata. Chiar si atunci cand consumatorii nu cumpara online, ei cauta, se documenteaza online. O statistica globala arata ca 68% din consumatorii online au incredere mult mai mare intr-o companie care este prezenta pe “internet” (are un website, este prezent pe retelele sociale, etc) comparativ cu unul care nu este.

      Este o exceptie la regula mea: Este mai bine sa nu ai un site, decat sa ai unul care face ca afacerea ta sa para neprofesionala, lipsita de interes. Citez un utilizator de internet: “Asa site, asa afacere!”. Site-ul tau vorbeste persoanelor care il viziteaza, ori spune : “Luam foarte in serios afacerea noastra, punem accent pe oricine care este interesata de ea, motiv pentru care am creat acest minunat site” sau poate sa spuna: “Hei! Am un vecin/ruda/prieten care mi-a facut site-ul impreuna cu fiul meu de 10 ani, care se pricepe la desen, iti doresc succes in a gasi orice pe ea. ”

      Trebuie sa ai un site cu aspect profesional, daca doresti sa fi luat in serios. Cum spuneam mai sus, foarte multi dintre consumatori se documenteaza pe internet inaintea unei achizitii, iar site-ul tau este sansa sa faci o impresie buna! In cazul in care site-ul arata parca ar fi fost creat de un grup de maimute daltoniste sansa ta de a face o prima impresie buna va fi pierdut.

      Unul dintre cele mai mari lucruri (si pozitiv) despre internet este ca a nivelat terenul de joca atunci cand vine vorba de a concura cu baietii mari. Cum am mai mentionat ai o sansa sa faci o impresie buna. Cu un website bine conceput, mica ta afacere poate proiecta imaginea si profesionalismul unei companii mult mai mare. Inversul este deasemenea adevarat. Am vazut site-urile multinationalelor, companiilor mari care au fost atat de prost concepute, si foarte greu de navigat incat ori am iesit de pe ele, ori credibilitatea lor in ochii mei a cazut foarte mult. Nu conteaza daca esti un “one man show” sau un gigant cu mii de angajati, daca nu ai un website pierzi in fata celor care au. Garantat si dovedit!